Sunday, November 18

jangan berputus asa...

Jangan Berputus Asa Dari Rahmat Allah


" HIDUP TANPA LAWAN TIDAKLAH TERASA INDAH..HIDUP TANPA MASALAH ADALAH SEPI, SUNYI, DAN MATI.. HIDUP INI AKAN INDAH APABILA ADA MASALAH ... I LOVE PROBLEMS <3 ......."
pernah terfikir tak kalau semua pertandingan yang diadakan oleh mana2 pihak... semua peserta yang menyertai tak akan ada yang kalah... semua menang... --" pihak penganjur cakap:
"pertandingan ni tak akan ada peserta yang kalah... semua yang masuk bertanding... akan menang...sbb... bla2..."

 kalau ade lah pertandingan macam ni... mesti ramai orang nak masuk kan?? ye la.. boleh dapat hadiah senang2 je... free2... tapi... cuba fikir elok2.......... renung jauh2...... berapa orang yang masuk pertandingan ni yang akan berusaha untuk berjaya mendapat tempat pertama????? let us all think...yang kalah ke ... yang menang ke... semua akan dapat benda yang sama.. jadi.. apa point kita nak susah payah dapat tempat pertama??  betul tak??  
"dapat tempat ke berapa pon tak kesah... bukan ada beza pon.. jadi.. tak payah la nak susah2 sangat pergi berlatih"
nampak?? nampak tak impak nya? betapa akan kucar kacirnya dunia kalau tak ada masalah...tak ada competition....tak ada matlamat berjuang....tak ada kesusahan..tak ada apa2 yang boleh kita buat sandaran untuk berjaya.. jadi tak akan wujud usaha.. maka rosak la dunia .. =P

anda sedar atau tidak... kesusahan,kepayahan, kemurungan, kesedihan, kesakitan, parah, pedih, dan segala jenis masalah yang anda hadapi..sebenarnya adalah belas kasihan dari ALLAH! adalah bukti ALLAH sayang kita...bukti rahmat ALLAH kepada hamba2 NYA... sebab apa???kerana semua yang anda perlu lalui...semua yang anda harus tempuhi... akan mengajar,membawa,mendorong anda semua kepada kejayaan.... bilamana ada kesusahan... maka akan timbul usaha bagi menangani masalah.... bilamana ada kepayahan, maka otak2 akan berfungsi untuk mencari jalan penyelesaian.. untuk apa?????? tidak lain dan tidak bukan.... supaya anda BERJAYA!!!

ALLAH jadikan semuanya berpasang-pasangan..
        • ada siang, ada malam... ada terang, ada gelap
        • ada kaya, ada miskin.... ada tuan, ada hamba
        • ada naik, ada turun.... ada yang masuk, ada yang keluar...
        • ada lelaki, ada wanita... ada jantan, ada betina...
        • ada kawan, ada lawan..... ada pandai.. ada bodoh...
        • dan lain2.... (malas nak tulis... hehehe :p )
"dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat ALLAH, sesungguhnya tiada berputs asa dari rahmat ALLAH melainkan orang2 yang kafir." ( surah yusuf : 87 )







No comments: