Wednesday, November 28

Masa Itu Emas?



selalu kita dengar orang2 ckp...yang masa ini sangat berharga.. hehe.. ya... sangat tidak dinafikan.. rasa macam kalau boleh lah satu hari tu nak lebih dari 24 jam.. nak satu minggu tu lebih dari 7 hari... nak dalam satu tahun lebih dari 12 bulan.. ..... betul tak?   saya nak tanya satu soalan...macam mana boleh terciptanya ayat "tolong hargai masa" ? kenapa perlu hargai eh?... yes~ sebab kita semua tahu yang masa itu sangat singkat..dan kalau kita bazirkan... akan rugi sangat2..orang kata...
"MASA ITU EMAS"

masa itu emas? betul ke masa itu emas?? maaf... masa itu emas     masa itu bukan emas.... saya dari kecil dengar ucapan ni..saya cuba mencari kebenaran kata2 ini....malangnya... kalau saya ada segunung emas pon....saya tak tahu kat mana ada jual masa..saya tak tahu siapa yang boleh jual masa kepada saya..saya tak tahu nak cari kedai yang ada stock yang boleh bawak saya balik walau satu saat kebelakang...jadi...kita sebagai umat islam... menganggap masa lebih dari itu... dari sudut islam...
"MASA ITU NYAWA"
aik? nyawa?? hehe.. keliru ke? maaf la... masa... setiap yang telah berlalu..tak akan kembali.... nyawa......setiap yang berlalu tak akan kembali... jadi... MANA BEZANYA????  saya seru kepada semua sahabat..rakan..saudara2.... tolong lah.... tolong sangat2......................... jangan buang nyawa anda.... jangan biarkan nyawa anda dibazirkan... guna lah sebaik mungkin.... facebook tak salah., game tak salah, televisyen tak salah...yang salahnya ialah anda kerana menggunakannya dengan cara yang lalai....anda lupa kepada masa!!! anda lupa kepada nyawa anda!! alpa dan leka...dibuai rasa asyik kepada dunia yang fana, sementara...tiada faedah tiada berguna.....kkk...stop ==" #ape la yg merepek ni...mcmbuatsajak....hahaha...



orang cakap.... semakin lama hidup...semakin dekat kita dengan kubur... jadi... nak ke kita mati dalam keadaan yang kotor,busuk,tak suci,hina, utk bertemu Yang Maha Esa? berjumpa denganNya membawa tangan yang kosong? tak malu ke nanti?? fikir la adik abang...nak tunggu kiamat baru na taubat?? sorry la saya cakap...sumpah tak sempat... renung2kan lah.. hidup hanya sekali... jauhkan diri dari perbuatan yang keji...kepada Allah kita dekatkan diri... moga2 bertemu di syurga nanti #pantunplak==...hadoi...  hahhahaha...

No comments: